Doceniam Akson Elektro za solidność i wychodzenie poza sztampowe podejście. Rozmowa z Magdaleną Dziedzic, Head of Tenants Coordination Property Management reprezentującej spółkę Nepi Rockcastle.
Nasza współpraca z galerią handlową Focus Mall w Zielonej Górze trwa już wiele lat. Obejmuje szeroki zakres prac, w tym projektowanie i wdrożenie systemów teletechnicznych na terenie obiektu oraz parkingu galerii, a także ich regularny serwis.
Kluczowym elementem tych prac jest dbanie o bezpieczeństwo pożarowe i o to, by każdy nowo powstający lokal spełniał pod tym względem najwyższe standardy. W tym zakresie w Focus Mall współpracujemy z Magdaleną Dziedzic, Property Management – Head of Tenants Coordination, z którą rozmawiamy o przebiegu naszej współpracy, jej zakresie i biznesowych korzyściach zarówno dla obiektu, jak i jego klientów. Zapraszamy.
Pani Magdo, jest Pani osobą odpowiedzialną za relacje biznesowe z najemcami w największej galerii handlowej w Zielonej Górze – Focus Mall. Co to oznacza? Co dokładnie wchodzi w zakres Pani obowiązków?
Mój obszar kompetencji to koordynacja przygotowania lokali najemców, czyli lokali, które wynajmujemy znanym sieciom czy lokalnym przedsiębiorcom. Zarządzam całym procesem od momentu negocjacji warunków technicznych do umowy najmu, przez prace nad projektem i realizację obiektu, aż po szczęśliwe otwarcie.
Na każdym z tych etapów Akson Elektro wspiera zarówno Panią, jak i najemców. Czy może Pani opowiedzieć, ze swojego punktu widzenia, na jakich zasadach ta współpraca przebiega i jak długo już trwa?
Moja współpraca z Akson Elektro rozpoczęła się w 2021 r., kiedy po zakończonej budowie galerii Focus Mall w Zielonej Górze musieliśmy przeprowadzić komercjalizację w innych niż dotychczas warunkach. Przyczyną była oczywiście pandemia COVID. Z zespołem Akson Elektro przeszliśmy wówczas przez kilka wymagających otwarć i tak współpraca trwa do dziś.
Każdy najemca, który decyduje się na zagospodarowanie lokalu w galerii, musi przejść przez etap przygotowania lokalu do użytkowania. Zazwyczaj ma on własny zespół projektujący, który uwzględnia z jednej strony układ mebli, oświetlenia i wszystkie niezbędne zabezpieczenia. Te ustalenia konsultujemy jeszcze na etapie projektowym z zespołem Akson Elektro, który wspiera nas i naszych najemców w zapewnieniu odpowiednich standardów bezpieczeństwa w każdym lokalu. Na tym jednak współpraca się nie kończy. Akson Elektro jest jednocześnie realizatorem projektów w zakresie systemów teletechnicznych, a po zakończonych pracach dba o serwis urządzeń, regularne przeglądy i sprawne funkcjonowanie wszystkich systemów oraz instalacji.
Przeczytaj również: Nowa era projektowania w zakresie teletechniki i automatyki: Oprogramowanie Revit i korzyści dla inwestorów →
Spełnienie norm i zapewnienie wysokich standardów to elementy, które są obligatoryjne, jeśli chodzi o zabezpieczenia przeciwpożarowe, monitoring i kontrolę dostępów. Jak to jednak wygląda z punktu widzenia Pani i najemców oraz użytkowników, którzy korzystają z zasobów galerii handlowej? Jakie korzyści dają tzw. klientowi końcowemu systemy teletechniczne oferowane przez Akson Elektro?
Z puntu widzenia klienta centrum handlowego, który odwiedza naszą galerię i porusza się po obiektach, na pewno największą korzyścią jest szeroko pojęte bezpieczeństwo. Są to elementy, z których przeciętna osoba nie zdaje sobie nawet sprawy, a dotyczą takich aspektów, jak słyszalność komunikatów w głośnikach, wczesne alarmowanie o pojawieniu się dymu tak, by umożliwić szybką i sprawną ewakuację, monitorowanie obiektu itd. Oczywiście równie ważne jest utrzymanie urządzeń w należytym stanie poprzez ich serwisowanie i dbanie o pełną sprawność.
Jeśli chodzi natomiast o mój obszar, to poza zarządzaniem całym procesem, pełnimy również rolę edukacyjną. Lokale, które wynajmujemy, mają różny charakter, a co za tym idzie – różne potrzeby związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pożarowego. Część materiałów projektowych dostarczanych jest od samego najemcy i są następnie poddawane analizie i opracowywaniu przez zespół Akson Elektro oraz inne współpracujące firmy. Otrzymujemy w ten sposób finalny optymalny system w lokalu, który wspiera bezpieczną działalność handlową najemcy.
Pracowałam z wieloma firmami, zajmującymi się instalacjami niskoprądowymi, ale często przykładały one równą miarę bez względu na rodzaj lokalu np. mini butik i sklep wielkopowierzchniowy. Dlatego doceniam Akson Elektro za tę dbałość o uwzględnianie indywidualnych potrzeb i wychodzenie poza „sztampowe” podejście.
Akson nie tylko projektuje, realizuje i serwisuje systemy teletechniczne, przede wszystkim doradza najlepsze i najbardziej optymalne rozwiązania z zakresu swoich usług i dlatego uważam, że jest godnym zaufania partnerem biznesowym.
Przeczytaj również: Wieloletnie doświadczenie i świeże spojrzenie na branżę, czyli o tym, jak stworzyć efekt synergii w zmianach organizacyjnych →
Cieszymy się, że nasza praca jest doceniana. Proszę w takim razie powiedzieć, na co zwraca Pani uwagę w podobnych relacjach biznesowych i czy wymienione wartości wpisują się również w naszą współpracę?
Stawiam na solidność wobec zleceniodawcy. Terminowość jest równie ważna, zarówno ta projektowa, jak i wykonawcza. Szczególnie, jeśli działamy w trybie pilnym lub ekspresowym, kiedy obie strony muszą podołać zadaniu. Bardzo sobie cenię to, że ze strony Akson Elektro jest zawsze gotowość do przyspieszenia łączących nas formalnie terminów i umów. Daje to poczucie partnerstwa i bezpieczeństwa biznesowego,
Doceniam też gotowość zespołu Akson do wskazywania rzeczy, które są ponad przyjęty standard, na które warto zwrócić uwagę, czy to zespołu projektowego najemcy czy naszą, jako właściciela obiektu. To jest podejście, które nieczęsto się spotyka przy podobnych współpracach. Podobnie jak gotowość do ciągłych zmian czy utrudnień sprzętowych, na które nie zawsze mamy wpływ.
Muszę też osobno docenić sam zespół specjalistów Akson Elektro, który pracuje tu z nami na miejscu. Panowie mają bardzo wysoką kulturę osobistą, są responsywni i gotowi do podjęcia wyzwań. Z punktu widzenia takiego obiektu, jak Focus Mall Zielona Góra, jest to niezwykle istotne.
Miło nam to słyszeć. Bardzo dziękujemy za rozmowę i za dotychczasową współpracę. Bardzo doceniamy zaufanie jakim zostaliśmy obdarzeni i cieszymy się, że możemy dzielić się swoim doświadczeniem z kolejnymi podmiotami, które są zapraszane do prowadzenia biznesów w galerii handlowej. Focus Mall Zielona Góra jest to wizytówka naszego miasta.
Dziękuję również.